7 sposobów dzięki którym podniesiesz poziom motywacji i uzyskasz większą efektywność w pracy

Ile to  działań, sukcesów, zdobytych „szczytów” omija nas w codziennym życiu!
Brak motywacji, a co za tym idzie chęci, zmienia nasze podejście, oddala założone cele obniżając poziom tkwiącej w nas energii. Główne źródło motywacji leży głęboko w nas samych, jest zakorzenione w duchowej naturze. To ona sprawia, iż człowiek jest pełen wytrwałości i pasji. 

Aby odnosić sukcesy, w pełni cieszyć się życiem należy zmienić zewnętrzną energię w tą wewnętrzną, a negatywne emocje przeobrazić w pozytywne.

Motywacja negatywna staje się motorem działań w momencie zagrożenia- wyzwala potężną energię, która niestety jest bardzo szkodliwa dla naszego organizmu. Zmieniając nieprzychylną sytuację w wyzwanie otwieramy całą gamę możliwości, skupiając się na pokonaniu tego, co złe.

Pragnienia posiadania większej ilości posiadanych „dóbr”- takich jak uznanie czy pieniądze to motywacja zewnętrzna, która w licznych badaniach definitywnie przegrywa z tą tkwiącą w nas samych. Odkrywając własne zaangażowanie, dokonując działań przynoszących satysfakcję i radość stajemy się wytrwalsi, bardziej pewni siebie, odnosimy sukcesy dużo częściej, niż osoby motywowane zewnętrznymi nagrodami.

Zbierając maksymalnie dużą dawkę pozytywnej energii przed konkretnym działaniem, „ładujemy baterię” na cały okres jego wykonywania. Kluczem do sukcesu jest ukierunkowanie na cel, skupienie się na im i dążenie do niego w dość szybkim tempie (oczywiście nie zapominając o jakości swoich działań).

Jak zwiększyć motywację, która pomoże nam odnieść upragniony sukces?
Oto 7  przydatnych wskazówek
:

1. NAGRODAJ SIĘ.
Nie bój się nagradzać za dotychczas wykonane czynności. Poprawi Ci to nastrój i zachęci do dalszych działań.

2. WYKONUJ ĆWICZENIA FIZYCZNE.
Już kilka minut przerwy, krótki spacer czy parę przysiadów dotlenia mózg, zwiększając jego efektywność.

3. RÓB PRZERWY.
Chwila odpoczynku po 60-90 minutach intensywnego wysiłku umysłowego pozwala spojrzeń na niektóre sprawy z zupełnie innej perspektywy.

5. TWÓRZ OGÓLNY OBRAZ SYTUACJI.
Dostarczając serii informacji do mózgu umożliwiasz mu zaplanowanie działań z wyprzedzeniem, co zdecydowanie skraca czas pracy.

6. STOSUJ METODĘ MAŁYCH KROKÓW.
Dzieląc zadania na mniejsze elementy pomagasz swojemu mózgowi poradzić sobie z każdym wyzwaniem.

7. ŚMIEJ SIĘ.
Zapewniając chwilę relaksu i uśmiechu, wytwarzasz endorfiny, które znakomicie relaksują! Cel staje się bardziej przyjemny a Twój nastrój wpływa na całość zaplanowanych działań

Written by krzysztofj